niedziela, 13 listopada 2016

6 moich ulubionych filmów z lat 90.!

Fajnie było dorastać w latach 90 - spędzać całe dnie na dworze, wymieniać się karteczkami, grać w gry na Pegasusie (nadal lubię Tetrisa) czy opiekować się  Tamagotichi (nigdy nie zapomnę tego smutku gdy zwierzątko zmarło ;)).
Wielkim sentymentem darzę tez filmy, które oglądałam jako dziecko. Chciałam podzielić się z Wami moim top 5, ale nie umiałam, więc przedstawiam Wam moje top 6! Wszystkie te filmy nadal z przyjemnością oglądam kiedy uda mi się przypadkiem trafić na nie w TV :)
Mała Księżniczka (1995) i Tajemniczy ogród (1993) - ekranizacje moich ulubionych książek, które mogłam czytać i czytać od nowa.
Matylda (1996) - dopiero niedawno odkryłam, że film został nakręcony na podstawie książki i żałuję, że nie przeczytałam jej będąc młodsza. Boję się, że teraz mogłaby już nie mieć takiego uroku jak kilka(naście?) lat temu. Magiczny, ciepły, z dobrym zakończeniem :)
Nie mów mamie, że niania nie żyje (1991) - tytułowa niania nie przeraża mnie już tak bardzo jak kiedy miałam 10 lat, ale ta komedia nadal mnie śmieszy.
101 dalmatyńczyków (1996) - jest dla mnie szczególny, bo to pierwszy film (jeśli wierzyć mojej pamięci) na który do kina zabrała mnie mama. No i przecież fajnie popatrzeć jak Dr House i Arthur Weasley kradną te biedne psiaki ;)
Czy to ty czy to ja (1995) - no cóż... uwielbiałam siostry Olsen :)

Filmów do których mam sentyment jest oczywiście dużo, dużo więcej (jak choćby Jumanji, Powrót do przyszłości czy Beethoven) jednak do tych wymienionych wracam najchętniej a wszystkie z nich nadal trzymam na VHS w piwnicy w moim domu rodzinnym.

Jakie były wasze ulubione filmy w dzieciństwie?:)
Zastanawiam się nad napisaniem serii postów o tematyce lat 90 - dajcie znać w komentarzach co tym myślicie :)
Post jest inspirowany wpisem Kreatywnej, który możecie znaleźć tutaj.

20 komentarzy:

  1. Wszystkie z nich są bardzo dobrze mi znane i tak samo jak Ty uwielbiam je i chętnie do nich wracam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam książkę "Mała księżniczka" :)
    Moje filmy to Lassie i Beethoven

    OdpowiedzUsuń
  3. Filmy z lat 90 są o niebo lepsze niż teraz... Uwielbiam świąteczne filmy !

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie uwierzysz, ale moja promotorka wyglądała jak ta dyrektorka szkoły z filmu "Matylda". Też miała spięte włosy i była bardzo ostra :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja od siebie dorzucę Panią Doubtfire! Uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Moim ulubionym filmem z dziecinstwa jest Pani Doubtfire! Moglam ogladac na okraglo :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Tajemniczy ogród & Mała księżniczka. Uwielbiam. Ten ostatni film - z Shirley Temple - znakomity! (1939 rok) Zobacz a zakochasz się!

    OdpowiedzUsuń
  8. 101 dalmatyńczyków <3 świetny pomysł na post, kocham filmy z lat 90 <3

    OdpowiedzUsuń
  9. ojeejku, mała księżniczka to moje dzieciństwo, teraz również z ogromnym sentymentem wracam do tego filmu:)

    OdpowiedzUsuń
  10. W sumie jestem z późnych lat 90tych (1996), ale pamiętam to co wymieniłaś na początku haha. I jeszcze się grało w gumę i skakankę się zawsze do szkoły przynosiło! :) Ahh, te wspomnienia. Lubię film z bliźniaczkami i tajemniczy ogród :)
    Zapraszam! www.zuzu-zuzannaxx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Niemal wszystkie z nich obdarzyłam sympatią. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Tajemniczy ogród i 101 dalmatyńczyków są mi znane i bardzo je lubię. Szczerze mówiąc w dzieciństwie zbyt dużo filmów nie oglądałam, bardziej spędzałam czas na zabawie, zdecydowanie byłam zbyt bardzo żywa :P

    OdpowiedzUsuń
  13. "Mała księżniczka" to też moja ukochana książka. Moja młodsza siostra właśnie z tego powodu ma na imię Emilka. Bo chciałam by była taka piękna jak tamta lalka :) ma szczęście, bo moja mama chciała ją nazwać Ita Honorata :D

    OdpowiedzUsuń
  14. z tych filmów oglądałam tylko ten z Olsenkami :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Tak się składa że oglądałam wszystkie filmy które wymieniłaś w poście i bardzo dobrze je wspominam. Szczególnie 101 Dalmatyńczyków które mogłam oglądać całymi dniami :)
    http://take-a-pencil-and-draw-world-of-races.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja uwielbiam bajki Disneya przede wszystkim i seriale- Pełna Chata ( Olsenówki), Friends, 3rd Rock form teh sun, Alf,itp :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 November girl. Blog lifestylowy. , Blogger