sobota, 12 listopada 2016

Moja organizacja przepisów - Fooder.pl

Długo szukałam sposobu na uporządkowanie przepisów kulinarnych z internetu. 
Początkowo dodawałam je do zakładek w przeglądarce - skutkowało to ogromnym bałaganem, ciężko było mi odnaleźć właściwy przepis gdy go potrzebowałam, a bardzo często po jakimś czasie okazywało się, że blog już nie istnieje.
Potem kopiowałam wszystkie przepisy do Worda - to również nie była dobra metoda - pliki szybko osiągały wielkie rozmiary, wyszukiwanie wcale nie było łatwiejsze a samo kopiowanie dość czasochłonne.
Marzyło mi się narzędzie, które pozwalałoby szybko dodać przepis i najlepiej gdybym sama mogła grupować przepisy według swoich kategorii (np. oznaczyć użyte składniki, często zostaje mi np. trochę szpinaku i nie wiem do czego go użyć :))
I znalazłam! 
Fooder, po bezpłatnej rejestracji pozwala nam stworzyć swoją książkę kucharską :)

Bardzo ważną dla mnie opcją jest to, że jest dostępny zarówno w wersji na komputer jak i na telefon (Android i Iphone) dzięki czemu nie muszę już za każdym razem przenosić laptopa do kuchni :)

Istnieje kilka sposobów dodawania przepisów  - wklejenie linku, zainstalowanie przycisku w przeglądarce czy wysłanie przepisu mailem.



Do przepisów możemy dodać etykiety, które sami stworzymy :)


Używam Foodera już od kilku miesięcy i jak na razie nie znalazłam lepszego sposobu na organizację przepisów. Aplikacja na telefonie sprawdza się u mnie również podczas zakupów - klikam na dany przepis i wiem co potrzebuję kupić :)
Jeśli znacie podobne (lub lepsze) sposoby, aplikacje do organizacji przepisów, podzielcie się nimi w komentarzu! :)

11 komentarzy:

  1. Moja mama ma zawsze bałagan w swoich przepisach. Muszę jej podpowiedzieć to rozwiązanie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo pożyteczny blog! dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  3. Znam foodera, bo prowadzę blog kulinarny :) sama korzystam sporadycznie (z braku czasu), ale widzę jakim zainteresowaniem cieszy się wśród innych użytkowników :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję za komentarz, uwielbiam blogi kulinarne (w końcu większość moich przepisów na fooderze z nich pochodzi) więc na pewno do Ciebie zajrzę :)

      Usuń
  4. o, fajna sprawa! :) Ja trochę swojego bloga traktuję jak taki przepisownik ;)a na zakupy polecam CI gorąco Listonic - nie wiem czy słyszałaś, świetna appka, do tego polska. Możesz 'sszerować' listy zakupów np z mężem czy koleżanką czy zapisywać co chcesz, nie tylko zakupy :) Ja mam tam też listę np postanowień :P
    pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Listonic nie próbowałam, ale sprawdzę ;D ostatnio używałam Remember the milk ale jakoś mi nie podeszło.

      Usuń
  5. Może i nie siedzę za bardzo w klimatach kulinarnych, ale myślę, że jeszcze całe życie przede mną i kiedyś zmądrzeję. XD Póki co przyrządzam głównie tylko swoje ulubione potrawy. Ale z czasem faktycznie przydałoby się ogarnąć coś więcej, a więc przydałoby się również zdobyć jakieś przepisy i regularnie jest systematyzować. W takiej sytuacji może faktycznie wypróbuję sobie tę stronę. ;) I plus za to, że działa na Androidzie!
    Pozdrawiam :)
    Unambitious33.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja niedawno zaczęłam życie "na swoim" więc potrzebowałam to jakoś ogarnąć :)
      dzięki za wizytę! :)

      Usuń
  6. Przeciez to jest kradziez cudzych zdjec, przepisow, tresci. To jest niezgodne z prawem. Ta strona pomaga i naklania do kradziezy. Tak sie nie robi.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 November girl. Blog lifestylowy. , Blogger